loader image

מחיר קידום אתרים (איך נקבע המחיר ולפי מה?!)

מחיר קידום אתרים

תוכן העיניינים

מחיר קידום אתרים- ממה הוא בנוי ולמה זה מורכב?

להבדיל מהמחירון בניית אתרים, הבחירה כמה לשלם ומה יהיה המחיר של העבודה שנעשית היא מורכבת מכיוון שקידום אתרים הוא לא מוצר ממשי. מחיר קידום אתרים נקבע על פי התהליך של השגת התוצאה הרצויה, כלומר-כמות שעות העבודה, הניסיון של מקדם האתרים ועד ל- היצע וביקוש של מקדם האתרים שהחלטתם לעבוד איתו, כלומר אם רמת הביקוש של העבודה שלו גבוהה על פי זה סביר להניח שגם מחיר קידום אתרים אצלו יהיה גבוה יותר.

הבעייתיות בשירות זה שהוא מורכב מהרבה גורמים, הלקוח לא תמיד "בעניינים" עבור מה הוא משלם במיוחד שהמחיר לא תלוי בנותן שירות אלא גם ולפעמים בעיקר בצד השלישי וזהו-  "גוגל".

אנשי מקצוע טובים בתחום מבוקשים מאוד מהסיבה שהם יודעים את התחום מא' עד ת', כמו לדעת כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל ובדרך כלל יודעים לחזות מראש "מכות" או לפחות יודעים איך להתאושש מהן, לכן מחיר קידום אתרים אצלם יהיה גבוהה. אך למר גורלם ( של   הלקוחות) "גוגל" חברה לא פראיירית והיא תמיד שמחה להפתיע ולהנחית "מכות" נוספות לא משנה עד כמה  מקדם האתרים יהיה  מקצועי, זהו תחום דינאמי מאוד.

נקודות הנכללות בתמחור קידום אתרים-

תקציב הלקוח- זהו בין הפרמטרים המשמעותיים כמובן כשנרצה לדעת את תמחור המחיר קידום אתרים, לא משנה כמה מקדם האתרים תותח בתחום הוא לא יתקדם לשום מקום אם התקציב שלכם הוא 500 ₪ לחודש, מצד שני יש מקדמים שעובדים על סכום של אלפי שקלים והתוצאה מזערית ולא ניכרת בכלל.

תשתית- אם המקדם אתרים שלכם יכול להשיג לכם קישורים איכותיים ורלוונטיים- אתם ברי מזל. אבל, מצד שני אם במקום 20 אתרים יש לו תשתית של 100 ומעלה אתרים ההוצאות שלו עליהם  יהיו גבוהות יותר והתחזוקה קשה יותר.

התחרותיות בתחום- עד כמה המתחרים חזקים ומהי התחרות בתחום שאותו מקדמים?

מקצועיות מקדם אתרים- הצלחות "בשטח", בקיאות, ידע והבנה בתחום וכד'..

שעות עבודה- לרוב המחיר של קידום אתר נשען על הפרמטר הזה.

לא משנה כמה מקדם האתרים יהיה מוכשר הוא צריך לאמוד את השכר השעתי שלו. הזמן שלוקח למקדם לעבוד על קידום האתר שווה ערך כספי לזמן שהוא מדבר עם הלקוח, אלה גם שעות עבודה, אך ישנם לקוחות תובעניים שרוצים לדעת כל רגע מה קורה, זה בעייתי כי קידום אתרים אורגני לא יכול להימדד ברמה היומית. אז מה הפתרון? למצוא נקודת איזון בין מחיר הנהוג בתחום זה לבין שעות העבודה. כמובן כמו בכל עבודה בחודשים הראשונים נדרשת השקעה רבה יותר ויותר שעות עבודה, צריך לקחת זאת בחשבון.

תמחור קידום אתרים לא תמיד יכלול תוכן (תבחנו טוב את הצעת המחיר)

תוכן- אם מקדם האתרים מתנהל נכון יש צורך לבצע הזמנת תוכן, לפעמים זה מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, לפעמים הסכום נוסק הרבה יותר גבוה. העלויות של תחום התוכן כל כך גבוהות מפני שהן כוללות  בתוכן -קודם מהו סוג התוכן, גיוס הכותבים, הנהלתם, המשכורות שלהם (כמובן), צריך לזכור גם שיש תחומים בתוכן שיש צורך לגייס כותב תוכן ייעודי לפרויקט מסוים וגם אותו כמובן צריך לנהל.

הוצאות- כמו בכל תחום ובכל דבר -יש הוצאות. לחברת קידום אתרים או מקדם אתרים שעובד במשרד משל עצמו ישנם הוצאות כמו תוכן, דומיינים, אחסונים וכד'.. כל זאת בנוסף לשכירות המשרד או במקום בו החברה ממוקמת, ארנונה, מים, חשמל אחזקה. בתחום זה לפרילנס שעובד מהבית יש יתרון כמובן.

קשרים- יחסים  עם חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים אחרים  מאוד חשובה בתחום, לדוגמא- השגת קישור איכותי אחד יכול להמשך הרבה זמן והמון עבודת יזע. אם המקדם אתרים שלכם בקיא בניהול מערכת יחסים עם חברות כאלה/מקדמי אתרים אחרים, זה עשוי לתרום לכם רבות ויש לזה ערך רב.

מחיר קידום אתרים- מה אני מוציא מהכיס?

המחירים בתחום נעים בין ₪ 500 עד עשרות אלפי שקלים בחודש, זהו תחום רחב מאוד.

 ₪ 500– כמנסים לברר מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל או בכל פלטפורה אחרת בואו נדגיש שיהיה קשה מאוד למצוא מקדם איכותי במחיר כזה, זה לא רווחי כמעט לאף מקדם, אלה אם מדובר בתחום שאין לו תחרות כלל ואין צורך בכתיבת תוכן(וגם לא).

 ₪ 1000-1500   תקציב מינימלי יחסית, זהו תחום לא תחרותי, רמת השקעה שעתית נמוכה, אין מתחרים בתחום, יש צורך לנצל את הזמן בצורה המקסימלית ביותר. זה יכול להיות תקציב של לקוח בתחילת דרכו או עם עסק קטן, יש לא מעט אנשי תחום שעובדים בתמורה לתקציב זה.

₪ 2000-2500   זהו תחום בינוני, רמת ההשקעה לא קשה מידי וכמו כן כמות המתחרים גם לא גבוה מידי. לאורך זמן יהיה קשה להביא לתוצאות טובות בתקציב זה אם ישנה תחרות גבוהה בתחום.

3000-4500 ₪ תחום תחרותי למדי, דורש השקעה חודשית קבועה, תקציב מכובד מאוד לחברה בסדר גודל ביינוני. זהו תקציב המאפשר גמישות ויצירתיות למקדם אתרים ונותן אפשרות לכתוב תכנים איכותיים.

4500 ₪ ומעלה תחום תחרותי מאוד, בדרך כלל לטווח ארוך, דורך המון משאבים. בדרך כלל תקציב זה יתאים לחברות גדולות, כאשר ככל שמחיר הקידום גבוה יותר ככה החברה מוציאה רווחים גדולים יותר .

כמובן שיש חברות ששופכות את הכסף שלהן ומגיעות לסכומי עתק מעל 10000 ₪ רק לקידום אתרים, זהו בזבוז ואין צורך בסכום כזה, בדרך כלל הכספים האלה יזרמו למקומות לא נכונים.

אז מה סיכמנו לגבי מחיר קידום אתרים-

מחיר קידום אתרים כולל המון נקודות ופרמטרים, חשוב להתייחס לכל הנקודות ולהבין שהוא תחום רחב מאוד ואין כאן תמחור נכון או לא נכון, יש להבין האם התמחור הוגן והאם הוא יעזור לכם בקידום של האתר שלכם.

אל תפספסו הישארו מעודכנים..!

הכניסו את המייל שלכם
(זה שאת זוכרים את הסיסמה שלו כן ?)
והיו הראשונים לקבל עדכונים

עקבו אחרינו

פוסטים אחרונים

תוכן עיניינים