
קידום אתרים אורגני , מתייחס לקידום אתר במנוע החיפוש של גוגל.
גוגל הוא מנוע החיפוש שבו כולם כיום מחפשים. בכל פעם שמחפשים מידע מכל סוג – ניגשים קודם כל לגוגל.
המטרה של קידום אתרים אורגני בגוגל הוא שכאשר גולש מחפש מידע הקשור בתחום העיסוק של העסק שלכם – הוא יקבל את האתר של העסק בין התוצאות הראשונות.
עשר התוצאות הראשונות הן אלו שאליהן נכנסים הרוב הגדול של הגולשים. מעטים מאוד הם אלו שטורחים לעבור לעמודים הבאים המציגים את תוצאות 11-20 וכן הלאה.
לכן, לא מספיק שלעסק שלכם יש אתר. על מנת שקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם ימצא את האתר מבין כל האפשרויות הקיימות ברשת – אתם חייבים להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.מחקרים מראים שגם בתוך עשר התוצאות הראשונות – מרבית הגולשים ייכנסו לאלו שמופיעים במקומות 1-3 בלבד.
לכן, אין טעם להחזיק אתר תדמית אם אין לו כניסות מתוצאות החיפוש.
העבודה שלנו בTed Group, כמקדמי אתרים מומחים ומקצועיים, הוא להביא את האתר שלכם לתוצאות הראשונות בגוגל.
לשם כך דרוש ידע רב והבנה כיצד פועל האלגוריתם של גוגל וכיצד הוא מתעדף אתרים שונים בתך תוצאות החיפוש.
את הידע הזה אנו רכשנו בניסיון והתמדה – ואנו מציעים לכם כעת את הידע והנחישות הללו על מנת להצעיד את האתר שלכם למקום הראוי לו.
קידום אורגני משמש שדרוג לנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם ויכול להגדיל מאוד את כמות הכניסות לאתר שלכם ואת כמות הלקוחות – בפועל יוצא מכך, שאתם רק צריכים להחליט שאתם רוצים קידום אתרים אורגני בגוגל – אנחנו כבר נעשה את כל היתר.
קידום אתרים אורגני – מה באמת קורה בפועל?
תחום קידום האתרים האורגני, נשען כולו על האלגוריתם הסודי של גוגל.
אלגוריתם אוטומטי זה הוא שקובע אילו אתרים יוצגו ראשונים כאשר מבצעים חיפוש מסוים.
האלגוריתם של גוגל, סודי ותוכנו אינו ידוע לקהל רחב.
מתוך ניסיון של שנים הצטבר ידע רב בעולם קידום האתרים האורגני, לגביי המרכיבים השונים שלו.
גוגל מפרסמת הנחיות לבוני אתרים, שמתוות את הקו הכללי של הדרישות של מנוע החיפוש מאתרים.
אך זהו רק חלק קטן משלל האלמנטים שחשובים כאשר מקדמים אתר בגוגל.
כאשר מגיע אלינו לקוח לקידום אתר, אנחנו בודקים בעזרת כלים אוטומטיים מהו הדירוג הקיים שלו בביטויי חיפוש שונים.
בנוסף, אנו מרכיבים רשימה של כל ביטויי החיפוש הרלוונטיים לתחום שלו.
בכל ביטוי אנו בודקים מהו ממוצע החיפושים החודשי שלו ומעריכים כמה גבוהה רמת התחרות עליו.
כלומר, כמה קל או קשה יהיה להתברג במקומות הראשונים בחיפוש על סמך כמות המתחרים של האתר ורמת האיכות שלהם.
לאחר שמרכיבים רשימת ביטויים סופית שאותה נקדם – מתחילה העבודה האמתית.
העבודה כוללת בניית קישורים והפנייתם מאתרים שונים ברשת לאתר העסק. זהו מרכיב מהותי בתהליך מפני שאנו יודעים כי חשוב מאוד,
לגוגל כמות הקישורים האיכותיים המופנית אל האתר.
בנוסף, מתבצע תהליך שנקרא אופטימיזציה לאתר. מתאימים דברים שונים באתר על מנת שיהיו תואמים לדרישות של מנוע החיפוש.
שלב זה כולל גם עבודה טכנית שקשורה לקוד של האתר וגם לדברים כמו איכות הקישורים הפנימיים שבתוך האתר.
השלב האחרון הוא הוספת דפי תוכן איכותיים ומקוריים לאתר באפן קבוע שיהיו רלוונטיים לביטויי החיפוש שאנו מקדמים.
מדובר בתהליך שבו ישנה התקדמות הדרגתית בתוצאות החיפוש – עד להגעה המיוחלת למקומות הראשונים.
על פי ההערכות המקצועית בעולם קידום האתרים האורגני, יש כ-200 מרכיבים שונים הקובעים את הדירוג של אתרים בתוצאות החיפוש.
מרכיבים אלו הם בעלת דרגת חשיבות משתנה. ישנם קריטריונים חשובים יותר וחשובים פחות.
אחד מהדברים שאנו שמים עליהם דגש כאשר אנו מקדמים אתר הוא הקישורים הנכנסים המופנים לאתר. קישור נכנס הוא קישור היוצא מאתר אחר ומופנה לאתר שאותו אנו מקדמים.
כאשר מבצעים קידום אתר בגוגל, התהליך של יצירת קישורים נכנסים נקרא בניית קישורים. מדובר בתהליך חשוב ביותר והוא מגיע לעיתים לדרגת אמנות בפני עצמה. יש דרכים רבות ושונות ליצירת קישורים נכנסים לאתר.
ישנם אינדקסים שונים שמאפשרים רישום של האתר וקבלת קישר מהיר קל. אך אלו הם קישורים בעלי דרגת איכות נמוכה יחסית,
שגוגל מחשיב פחות. קישורים ברמה גבוהה הם כאלו שמופנים מאתרי חדשות, אתרי מידע ופורטלים שונים.
יש חשיבות לכך שיהיה קשר הגיוני בין האתר שמפנה את הקישור לבין עולם התוכן של האתר שלנו.
לדוגמה, אם אתר שמתמחה בכתבות על נעלי ספורט יפנה קישור אל אתר העוסק בתחום הקייטרינג – הדבר עלול להיראות חשוד בעיניי גוגל.
למנוע החיפוש יש יכולת "להעניש" אתרים במקרים מסוימים על קישורים לא רלוונטיים שנעשים במגמתיות ואף להעלים אותו כליל מתוצאות החיפוש.
ולכן מלאכת בניית הקישורים היא עדינה ביותר וחשוב לעשות אותה בזהירות ובתשומת לב.
לכמות הקישורים הנכנסים יש בהחלט חשיבות – אך יותר מכך יש חשיבות לאיכות ולרלוונטיות שלהם.
קישורים איכותיים הם כאלו שנשלחים מתוך אתר רלוונטי לאתר שלנו וכאלו שיש להם דרגת איכות גבוהה בפני עצמה בעיניי גוגל.
לינק מאתר כמו ויקיפדיה או מאתר אוניברסיטת תל אביב, לדוגמה, יהיה שווה הרבה יותר מלינק שנשלח ממקום אחר ופחות איכותי.
קידום אורגני בגוגל הוא הדבר הטוב ביותר וההכרחי ביותר שאתם יכולים לעשות עם האתר העסקי שלכם.
בלי קידום אתר בגוגל – מספר הכניסות לאתר לא יגדל באופן משמעותי וכך גם כמות הלקוחות שלכם.
לקידום אורגני בגוגל יש יכולת ממשית למשוך לקוחות חדשים לשמר לקוחות קיימים. דמיינו שאתם לקוח המחפש חנות למכירת אופניים.
אתם מחפשים "אופניים למכירה בתל אביב" – ונתקלים בתוצאות החיפוש.
במידה ובכל פעם שאתם מבצעים חיפוש כזה או דומה אתם מוצאים בין המקומות הראשונים חנות מסוימת – הדבר משדר אמינות וגדל הסיכוי שתכנסו לאתר שלה.
אם האתר בנוי היטב ומכיל את כל המידע הדרוש, יש סיכוי רב שתתקשרו לחנות לבצע בירור או שתחליטו להגיע אליה ולהתרשם.
כך עובד קידום אתרים בגוגל וזהו החשיבות הגדולה שיש לו במאמצי השיווק של העסק שלכם.
אנחנו בTed Group מאמינים ביכולת שלנו להביא את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש ובכך להגדיל את מעגל הלקוחות וההכנסות של העסק שלכם.
אנו עושים קידום אורגני בגוגל שנשען על ידע וניסיון, תוך התעדכנות מתמדת בחידושים בעולם הקידום האורגני.
שיווק דיגיטלי כיום כולל גם בניית אתר וגם קידום אורגני שלו. הקמת אתר היא רק חלק ממה שדרוש על מנת להצליח בעולם האינטרנט.
החלק השני הוא קידום האתר. את זה בדיוק אנחנו עושים בהצלחה ומזמינים אתכם להצטרף אלינו להמשך פיתוח הפוטנציאל העסקי של האתר שלכם.
קידום אורגני בגוגל, כמו שאנחנו בTed Group מציעים, יכול לחולל מהפיכה בעולם השיווק של העסק שלכם. המקומות הראשונים בדירוג מחכים לכם ולאתר שלכם.
כל העבודה שלנו נעשית בשקיפות מתמדת תוך דיווח בזמן אמת על ההתקדמות ועל התוצאות ותוך הבטחת מחיר שיתאים לתקציב שלכם.
(בדרך כלל הם מתחת לאף שלנו) שבקלות יקפיצו את מיקומכם האורגני-את רובם ניתן לתקן ללא עזרה מאף אחד…ובחינם
תוכן מקורי ועשיר אחד מהדברים החשובים ביותר לקידום אתרים אורגני מוצלח של אתר הוא התוכן שבו. כאשר אנחנו, אומרים תוכן מקורי ועשיר, הכוונה היא גם לכמות התוכן באתר וגם לאיכות שלו. מנוע החיפוש של גוגל נותן עדיפות לאתרים שיש בהם תוכן רב ורלוונטי לנושאים שהאתר עוסק בהם. חשוב מאוד גם שהתוכן יהיה מקורי ולא יופיע במקומות אחרים באינטרנט. כך גוגל מוודא שתכנים לא מועתקים מאתר לאתר והוא מייחס לכך חשיבות גדולה.
פרמטר חושב ומהותי נוסף לדירוגים טובים של אתר בחיפוש האורגני הוא כמות הקישורים המופנים אליו מאתרים אחרים. לא מספיק שיהיו קישורים בכמות גדולה, אלא גם שהקישורים האלו יגיעו מאתרים איכותיים ושיהיו קשורים ורלוונטיים לתחום שבו האתר עוסק. ישנם מדדי איכות לקישורים נכנסים וחלק מהעבודה של קידום אתרים אורגני היא השגת קישורים נכנסים שיהיו איכותיים וגם בכמות רבה ככל האפשר.
בשנים האחרונות יותר ויותר מנפח הגלישה באינטרנט בכל העולם מתבצע מטלפונים ניידים. לכן גוגל החליטה שמידת ההתאמה של האתרים לתצוגה בסלולרי היא קריטריון דירוג חשוב בפני עצמו. אתרים כיום נדרשים להיות רספונסיביים – כלומר, מותאמים למסכים שונים ולמכשירים מסוגים שונים. אתר שלא התעדכן ואינו מתאים לשימוש נוח במובייל, עלול למצוא את עצמו ניזוק בקידום האורגני שלו.
תגיות מטה הן תגיות שמגדירות עבור מנוע החיפוש נושאים שונים. לדוגמא, ישנה תגית שנקראת "meta description". תגית זו אחראית לתוכן שיוצג בדף תוצאות החיפוש של גוגל בהצגת האתר שלכם. ישנם כללים לשימוש נכון בתגיות מסוג זה ומקדמי אתרים מקצועיים שמים דגש על כללים אלו בבנייה קידום אתרים אורגני
האלגוריתם של גוגל מתייחס לא רק לקישורים המופנים אל האתר אלא גם לקישורים הפנימיים בתוך האתר עצמו המפנים מדף לדף. גוגל משתמש בקישורים אלו על מנת לקבוע מהי רמת החשיבות של דפים שונים באתר והאם להציג אותם בתוצאות החיפוש או דווקא דפים אחרים. קישורים פנימיים צריכים להיות מסודרים באופן נכון על מנת להשפיע על הקידום האורגני.
לגוגל יש יכולת לדעת נתונים על התנהגות הגולש באתר שלכם. דוגמאות לנתונים שהוא אוסף, הן כמה זמן נמצא גולש בממוצע באתר, כמה תנועה יש בכלל באתר, כמה נכנסים לדפים הפנימיים של האתר אל מול דף הבית ועוד. מדדים אלו נותנים לגוגל את ההבנה. כמה האתר הזה רלוונטי וגדול, וכמה כדאי לתת לו משקל בתוצאות החיפוש.
לכל אתר אינטרנט יש דומיין. הדומיין הוא בעצם שם האתר בכתובת שאליה נכנסים לאתר. הדומיין הוא ייחודי ויש רק אחד כמוהו. מרגע שדומיין נרשם דרך רשם דומיינים כלשהו בכל מקום שהוא – הוא מתחיל לצבור ותק על פי גילו. ככל שדומיין ותיק יוותר בגילו, הדבר מסמן לגוגל שמדובר באתר יציב ובעל חשיבות. הדבר יכול להשפיע גם על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
מפת אתר היא דף או קובץ טקסט שנמצאים באתר ובעצם מכילים סיכום של כל דפי האתר במבנה היררכי. כלומר, כל הדפים שבאתר מופיעים שם כנושאי על ותת נושאים – ממש כפי שהם מופיעים בתפריט האתר. הדבר חשוב מפני שהקיום של מפת אתר עוזרת למנוע החיפוש להבין את מבנה האתר בצורה פשוטה ונוחה ובכך להבין את האתר עצמו. זהו פרמטר נוסף שבא בחשבון בשקלול דירוגי האתר.
פרמטר זה בקידום אתרים אורגני נוסף ותפס חשיבות רק בשנים האחרונות, עם עליית כוחן של הרשתות החברתיות. כיום, מנוע החיפוש של גוגל בודק ויודע, כמה אזכורים וקישורים יש לאתר מסוים ברשתות החברתיות. הדבר גורם לכך שגוגל מבין כי מדובר באתר בעל חשיבות גדולה יותר שמדברים עליו ולכן יקבל יתרון נוסף בקידום אתרים אורגני.
מבחינה טכנית, לאתרים שונים באינטרנט יש זמני טעינה שונים. זמן הטעינה היא כמות הזמן העובר מרגע שהגולש נכנס לאתר ועד שכל התוכן של האתר עולה. יש דרכים רבות לשפר זמני טעינה של אתרים מבחינה טכנית וזהו חלק מהמשימה של מקדם האתרים. הדבר מצביע לגוגל על איכות חוויית המשתמש של האתר ויש לו חשיבות גם כן בקביעת הדירוגים.
אתרים עם תעודת SSL הם אתרים מאובטחים יותר. זהו פרוטוקול אבטחה שנוסף לאתר וניתן לזהות אותו בכתובת האתר כאשר מופיע בתחילתו HTTPS (https://domain.co.il). במקור, אבטחה זו נועדה בעיקר עבור אתרים שמתבצע בהם תשלום או העברת נתונים מאובטחת כלשהי. כיום יותר ויותר אתרים רוכשים פרוטוקול אבטחה זה והדבר הופך אותם למאובטחים יותר גם בעיניי גוגל.
באתר תמונות הן חלק חשוב בכל אתר. הן מוסיפות לחוויית המשתמש ולהמחשת התוכן באתר. מבחינת הקוד שבו בנויים אתרים, ניתן להוסיף לכל תמונה באתר תגית הנקראת alt. תגית זו בעצם נועדה לקבוע איזה תוכן מילולי יוצג בדפדפן של הגולש במקרה והתמנה לא יכולה לעלות. כיתוב זה חשוב בעיניי גוגל מפני שזהו מבחן למידת הנגישות של האתר.